יוני רכטר – עוד סיפור – 2002

זהו אלבום הסולו הרביעי של יוני והוא מחולק לשלושה פרקים ואפילוג, ומכאן גם שמו.

"כל כמה שנים מתעורר בי הצורך להקליט וכך בשנת 2003 עבדתי על האלבום. כתבתי מעין חטיבה מוזיקלית שמורכבת משלושה קטעים המחוברים ביניהם, והיא היוותה את לב האלבום. היו לי כאן שני שותפים עיקריים: שלום וינשטיין, שכתב חלק נכבד מהטקסטים, וגם תרם בבניית הקונספציה, ואהרוני בנארי, שהיה שותף לעיבודים וגם ניגן בגיטרות. זו הפעם הראשונה ששיתפתי מוזיקאי נוסף בעיבודים".

הלב של האלבום האחרון הוא כאמור הטרילוגיה ('לפני' האינסטרומנטלי, 'התחלה' ו'פתאום') שנולדו כאילתור: "הוצאתי את האלתור וכתבתי אותו בתווים. האלתור הוביל אותי גם לכיוונים טקסטואליים, למשל, רציתי שבכל משפט תופיע מילה אחת בלבד. בתהליך העבודה עם שלום וינשטיין ועלי מוהר עלו המילים "הקשבה", "התחלה", "אהבה" ועוד מושגי יסוד, וגם: "והמוזיקה היא תמיד לבד". עבדתי על היצירה עם ההרכב הקולי 'קוראל' בניצוח צבי שרף, לקח לנו מספר חודשים כדי להפנים את העיבוד המורכב, ולהגיע מוכנים לאולפן ההקלטות".

מלבד הטרילוגיה מכיל האלבום שירים נוספים שהמוכר בהם הוא ככל הנראה 'מחשבות של אהבה', אך על שני שירים אחרים בחר יוני להתעכב:

בדרך אליה (מילים: שלום וינשטיין)

"במקור היו לשיר מילים אחרות שכתבתי במקביל ללחן: "כשחלום מתפכח/ והופך מצב/ אז חיצים הוא שולח אל עבר העכשיו/ כשחלום מתפכח/ אז אני אחר/ אז אני עובר- שינוי מצב…". הטקסט היה מעט היתולי. עלי ואני ניסינו כמה פעמים למצוא מילים אחרות, אך התוצאות לא היו מזהירות. נתתי לשלום וינשטיין את המנגינה והוא כתב שיר אהבה לירי, שהתאים מאוד ללחן: "את הדרך אליה/ הוא זוכר כמו שיר/ מחפש את עיניה בכל פינה בעיר/…" זה הטקסט הראשון באלבום שהוא כתב, החלק השני, הכרומטי באופיו, של הלחן נוצר בעקבות המילים, ושלום הוסיף לו טקסט בהמשך."

ולמות (מילים: אברהם חלפי)

"שיר זה נכתב במקור לאריק איינשטיין, הוקלט על ידו אבל לבסוף נגנז. המילים הנפלאות של אברהם חלפי שמתארות אמת אנושית כואבת הדהדו בי זמן רב, והחלטתי לנסות ולהקליט את השיר. לקראת הקלטת השירה הקשבתי לסקיצה בה אריק שר את השיר, וניסיתי ללמוד ממנו את אמנות ה'פרייזינג', ובמהלך ההאזנה נוכחתי שוב בגדולתו”.

od_sipor